Infranord Norge vant kontrakten EPC Railway System Oslo S; med oppdrag å prosjektere; installere; teste og idriftsette alle permanente tilpasninger av Oslo S for den nye Follobanens dobbeltspor. Sporarbeid; kontaktledning; telecom; lavspent; høyspent og signal er inkludert i oppdraget. ProRail AS oppdrag er prosjektering av signalkomponenter for innkjøp og installasjon; prosjekt- og anleggsledelse for signals del av prosjektet bistå i valg av underentreprenører; installasjonskontroll og F-kontroll av signalanlegget. NSB-77 sikringsanlegg vil bli ombygd og vil grense til det nye Thales klasse-B sikringsanlegget ved nye Hovedinnkjørsignaler for Oslo S i den nye Follobanetunellen. Det vil bli idriftssetting i flere faser og ender med ibruktaging av den nye Follobanen i 2021. Prosjektet krever høy kapasitet på personell med godkjent sertifisering for signal.
Signalprosjektering; Hauerseter godsterminal
Prosjektet går ut på å presentere mulige løsninger for å etablere en godsterminal for tømmer og annet gods på Hauerseter stasjon på Hovedbanen. ProRail AS oppdrag er komplett styring og prosjektering av signaldelen av prosjektet. Prosjekteringen vil bli utført etter signals arbeidsprosesser.
Signalprosjektering; Holmen godsterminal
Prosjekteringsledelse; prosjektering og godkjenning av prosjekterte tegninger for signals detaljplan; Holmen godsterminal; en utvidelse av dagens godsterminal på Drammenbanen. Oppdraget skal følge full prosess for signals arbeidsprosesser.
Kabelkartlegging; Oslo S Follobanen
Kartlegging og registrering av alle kabler på Oslo S relatert til byggingen av Follobanen. Produksjon av kabeldokumentasjon etter sluttført kartlegging.
Kontroll av signaltegninger for Oslo S
Kvalitetskontroll og oppdatering av ca. 2.800 signaltegninger for Oslo S; inkludert omkringliggende signalanlegg som Skøyen; Nationaltheateret; Oslo -tunnelen; Lodalen og Loenga. Mange ombygginger i løpet av de siste årene hadde ført til flere “as-built”-versjoner av dokumentasjonen; og arbeidsoppgaven besto i å lage korrekt “FDV”-status for all dokumentasjon. Kontrollen gjaldt både innvendig sikringsanlegg; NSB-77; og utvendige objekter. Nye reletabeller og dokumentasjon for mellomkoblinger ble laget. Arbeidsoppgaven besto også av å klargjøre dokumentasjon for pågående prosjekter.
Kvalitetskontroll av signalprosjektering; Tøyen t-bane stasjon Oslo
3. parts kvalitetskontroll av signaltegninger for endringer på Tøyen t-bane stasjon i Oslo.
Kvalitetskontroll; signalprosjektering Sandnes-Stavanger
Konferering og godkjenning av signaltegninger for dobbeltsporet mellom Sandnes og Stavanger på Sørlandsbanen.
Lokalt kontrollsystem for omlegging av drivmaskiner på Majorstua stasjon
Prosjektering av lokalt kontrollsystem for omlegging av drivmaskiner for skifteområdet til KTPAS på Majorstua stasjon. Anleggsledelse for byggefasen og test av systemet.
Opplæring i prosjekteringsprosess og krav
Opplæring av danske signalingeniører i Norsk signalsteknisk prosess og tekniske krav til norske ingeniørkontrakter mot Jernbaneverket.
Prosjektering av signalanlegg; Østensjøbanen
Underleverandør for prosjektering av signalanlegget for opprusting av t-banens Østensjøbanen. Oppfølging i installasjonsfasen og prosjektering av “as-built” og vedlikeholdsdokumentasjon for sluttkunde KTPAS.