Ledelse
Det finnes mange selskaper som har spesialisert seg som entreprenører for jernbanetekniske anlegg, sporadisk utfører slike anlegg i totalentrepriser eller ønsker å etablere seg i markedet. Ofte finnes det begrenset eller ingen kapasitet innen fagområdet jernbanetekniske signalanlegg.
Vi har spesialisert oss på å bistå slike selskaper i entrepriser der signalanlegg inngår. For å unngå å havne i et konkurranseforhold med våre kunder, utfører vi ikke egne installasjonsoppdrag.
Vi tilbyr personell med mange års erfaring fra installasjon, drift og vedlikehold av signalanlegg i roller som:
- Prosjektleder
- Byggeleder på vegne av Byggherrer
- Anleggsleder på vegne av entreprenører
- Revisjonsleder kvalitet (sertifisert personell)
Vi kan bistå med:
Anbuds- og tilbudsarbeid:
- Timekalkyler
- Fremdriftsplanlegging og planlegging av koblingsperioder
- Materiallister
- Tilbudsinnhenting og forhandlinger med underentreprenører og leverandører
- Anbudsdokumentasjon
- Forhandlinger og avklaringer med sluttkunde
Gjennomføring av oppdrag:
- Planlegging
- Ledelse av interne eller innleide ressurser
- Ledsagertjeneste for adgang til, eller arbeid i, signaltekniske installasjoner
- Teknisk og administrativ oppfølging av utførelse av signaltekniske anlegg
- Kontraktsoppfølging og endringshåndtering
- Sluttdokumentasjon (FDV-dokumentasjon)
- Internrevisjoner i prosjekter / HMS- og kvalitetsrevisjoner av underentreprenører og leverandører
- Rutebestilling og planlegging av brudd
- Funksjon som HSV i forbindelse med utførelse av oppdraget
For mer informasjon om utførte oppdrag, se våre referanser.
Lurer du på noe om våre tjenester eller har du andre spørsmål? Ikke nøl med å ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
ProRail har siden starten i 2010 utført mange små og store oppdrag. Klikk her for å lese mer om noen av våre tidligere prosjekter.
![](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/Oversiktsbilde-3-Rakkestad-e1562235663569.jpg)
![](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/Flirt-på-plo-Mysen.jpg)
![](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_0439-e1562236294359.jpg)
![](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_3967.jpg)
![](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_1133.jpg)
![](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_0838.jpg)
![Oversiktsbilde 3 Rakkestad](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/Oversiktsbilde-3-Rakkestad-e1562235663569.jpg)
![1024x768](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/06/Byggeleder-SSG.jpg)
![IMG_0439](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_0439-e1562236294359.jpg)
![IMG_3967](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_3967.jpg)
![IMG_1133](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_1133.jpg)
![IMG_0838](http://prorail.no/wp-content/uploads/2019/07/IMG_0838.jpg)