Prosjekteringsledelse og prosjektingeniør som arbeider som en del av COWIs prosjekteringsorganisasjon; med fokus på norske tekniske krav og den norske arbeidsprosessen for signal; siden hoveddelen av prosjekteringen blir utført av danske signalingeniører. Inkluderer prosjektering for det nye dobbeltsporet Arna-Bergen på Bergensbanen; og nytt dobbeltspor på IC-strekningene Haug-Fredrikstad og Sarpsborg-Halden på Østfoldbanens vestre linje. Oppdraget inkluderer også prosjektering av midlertidig signalanlegg på Bergen stasjon.
Prosjekteringsledelse signal; IC Nykirke-Barkåker
Prosjekteringsledelse for prosjektering av Hovedplan for signal for ERTMS-anlegget på Intercity-prosjektet Nykirke-Barkåker; en ny dobbeltspor-strekning på Vestfoldbanen. Oppdraget skal følge full prosess for signals arbeidsprosesser. Etter at oppdraget var fullført ble midlertidig anleggsveksel inkludert i oppdraget. Anleggsvekselen skal prosjekteres som midlertidig endring i eksisterende NSI-63 sikringsanlegg.
Prosjekteringsledelse signal; IC Venjar-Sørli
Prosjekteringsledelse og godkjenning av prosjekterte tegninger for signals detaljplan; sikringsanlegg klasse-B for ICE prosjektet Venjar-Sørli; en ny dobbeltsporet strekning på Dovrebanen. Oppdraget skal følge full prosess for signals arbeidsprosesser. Oppdraget omfatter også komplett prosjektering av endringer i ATC-systemet for Siemens signalanlegg på Eidsvoll stasjon; en del av Gardermobanen.
Kabelkartlegging; Drammen-Kobbervik
Kartlegging og registrering av alle kabler på Drammen stasjon og strekningen Drammen-Kobbervik på Vestfoldbanen. Produksjon av kabeldokumentasjon etter sluttført kartlegging. Koordinering mot entreprenører under pågående endringer av Drammens stasjon.
Kabelkartlegging; Oslo S Follobanen
Kartlegging og registrering av alle kabler på Oslo S relatert til byggingen av Follobanen. Produksjon av kabeldokumentasjon etter sluttført kartlegging.
Kontroll av signaltegninger for Oslo S
Kvalitetskontroll og oppdatering av ca. 2.800 signaltegninger for Oslo S; inkludert omkringliggende signalanlegg som Skøyen; Nationaltheateret; Oslo -tunnelen; Lodalen og Loenga. Mange ombygginger i løpet av de siste årene hadde ført til flere “as-built”-versjoner av dokumentasjonen; og arbeidsoppgaven besto i å lage korrekt “FDV”-status for all dokumentasjon. Kontrollen gjaldt både innvendig sikringsanlegg; NSB-77; og utvendige objekter. Nye reletabeller og dokumentasjon for mellomkoblinger ble laget. Arbeidsoppgaven besto også av å klargjøre dokumentasjon for pågående prosjekter.
Kvalitetskontroll av signalprosjektering; Tøyen t-bane stasjon Oslo
3. parts kvalitetskontroll av signaltegninger for endringer på Tøyen t-bane stasjon i Oslo.
Kvalitetskontroll; signalprosjektering Sandnes-Stavanger
Konferering og godkjenning av signaltegninger for dobbeltsporet mellom Sandnes og Stavanger på Sørlandsbanen.
Lokalt kontrollsystem for omlegging av drivmaskiner på Majorstua stasjon
Prosjektering av lokalt kontrollsystem for omlegging av drivmaskiner for skifteområdet til KTPAS på Majorstua stasjon. Anleggsledelse for byggefasen og test av systemet.
Opplæring i prosjekteringsprosess og krav
Opplæring av danske signalingeniører i Norsk signalsteknisk prosess og tekniske krav til norske ingeniørkontrakter mot Jernbaneverket.