Prosjekteringsledelse og prosjektingeniør; signalprosjekter

Prosjekteringsledelse og prosjektingeniør som arbeider som en del av COWIs prosjekteringsorganisasjon; med fokus på norske tekniske krav og den norske arbeidsprosessen for signal; siden hoveddelen av prosjekteringen blir utført av danske signalingeniører. Inkluderer prosjektering for det nye dobbeltsporet Arna-Bergen på Bergensbanen; og nytt dobbeltspor på IC-strekningene Haug-Fredrikstad og Sarpsborg-Halden på Østfoldbanens vestre linje. Oppdraget inkluderer også prosjektering av midlertidig signalanlegg på Bergen stasjon.

Prosjekteringsledelse signal; IC Nykirke-Barkåker

Prosjekteringsledelse for prosjektering av Hovedplan for signal for ERTMS-anlegget på Intercity-prosjektet Nykirke-Barkåker; en ny dobbeltspor-strekning på Vestfoldbanen. Oppdraget skal følge full prosess for signals arbeidsprosesser. Etter at oppdraget var fullført ble midlertidig anleggsveksel inkludert i oppdraget. Anleggsvekselen skal prosjekteres som midlertidig endring i eksisterende NSI-63 sikringsanlegg.

Prosjekteringsledelse signal; IC Venjar-Sørli

Prosjekteringsledelse og godkjenning av prosjekterte tegninger for signals detaljplan; sikringsanlegg klasse-B for ICE prosjektet Venjar-Sørli; en ny dobbeltsporet strekning på Dovrebanen. Oppdraget skal følge full prosess for signals arbeidsprosesser. Oppdraget omfatter også komplett prosjektering av endringer i ATC-systemet for Siemens signalanlegg på Eidsvoll stasjon; en del av Gardermobanen.

Kabelkartlegging; Drammen-Kobbervik

Kartlegging og registrering av alle kabler på Drammen stasjon og strekningen Drammen-Kobbervik på Vestfoldbanen. Produksjon av kabeldokumentasjon etter sluttført kartlegging. Koordinering mot entreprenører under pågående endringer av Drammens stasjon.

Kabelkartlegging; Oslo S Follobanen

Kartlegging og registrering av alle kabler på Oslo S relatert til byggingen av Follobanen. Produksjon av kabeldokumentasjon etter sluttført kartlegging.

Kontroll av signaltegninger for Oslo S

Kvalitetskontroll og oppdatering av ca. 2.800 signaltegninger for Oslo S; inkludert omkringliggende signalanlegg som Skøyen; Nationaltheateret; Oslo -tunnelen; Lodalen og Loenga. Mange ombygginger i løpet av de siste årene hadde ført til flere “as-built”-versjoner av dokumentasjonen; og arbeidsoppgaven besto i å lage korrekt “FDV”-status for all dokumentasjon. Kontrollen gjaldt både innvendig sikringsanlegg; NSB-77; og utvendige objekter. Nye reletabeller og dokumentasjon for mellomkoblinger ble laget. Arbeidsoppgaven besto også av å klargjøre dokumentasjon for pågående prosjekter.