Skip to content

Referanseblad UHN Holm – Nykirke

Referanseblad UHN Holm – Nykirke

På Vestfoldbanen bygger Jernbaneverket ny jernbane med dobbeltspor på strekningen fra Holm til Nykirke. I nord grenser strekningen mot eksisterende dobbeltspor på Sandeparsellen, og i sør grenser strekningen mot Nykirke krysningsspor. Total lengde på nytt dobbeltspor er 14,2 km. 12,4 km ligger i tunnel og Holmestrand st. er bygget inne i tunnelen. Sikringsanlegget som bygges er ESTW L90 5, et klasse B signalanlegg med optiske signaler levert av Thales. Det utføres også endringer i eksisterende sikringsanlegg Ebilock 950 fra Bombardier. Strekningen settes i drift november 2016.   Prorail AS har hatt følgende oppdrag for Jernbaneverket: Byggeleder signal:

  • Planlegging og oppfølging av føringsveier for kabel
  • Daglig oppfølging av Thales og deres underentreprenører sine installasjonsarbeider
  • Oppfølging av Bombardier og deres underentreprenører sine installasjonsarbeider ved endring av eksisterende sikringsanlegg Ebilock 950
  • Oppfølging av Norsk Jernbanedrift for diverse mindre oppdrag og endringer i eksisterende sikringsanlegg
  • Avholde byggemøter
  • Utarbeide kontrollplan og følge opp denne
  • Koordinering mot andre jernbanetekniske fag
  • Oppfølging av Thales installasjonskontroll
  • Oppfølging av sluttkontroll
  Prosjektingeniør signal:
  • Bistå prosjektleder, prosjekteringsleder signal og RAMS-rådgiver med faglig støtte
  • Prosjektering og konferering av signaltegninger
  • Delta på tekniske møter med Thales og Bombardier
  • Ta mottakskontroll av tegninger og dokumenter fra Thales og Bombardier
  • Holde oversikt over endringer og gjeldende revisjoner på tegninger og dokumenter
  • Oppfølging av endringer mot TTG og teknologi
  • Bistå byggeleder med tegninger og dokumentasjon
  • Delta på sluttkontroll
  Referanser Referanser og ytterligere informasjon er tilgjengelig ved forespørsel: post@prorail.no / tlf. (+47) 950 49 553.


Start date: 2014-01 - End date: 2017-05